سواد آموزی وپرسش مهر در سال جهش تولید تولید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سایت سواد اموزی در سال جهش تولید و پرسش مهر21
پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آیدی یاهو مدیر
نظرسنجی
علم بهتر است یا ثروت


  بررسی ابعاد فنی، حقوقی و اجرایی برای استفاده از تلفن همراه و تبلت در سوادآموزی و طراحی و ارائه نرم افزار مناسب ازالویت‌های پژوهشی سازمان نهضت سواد آموزی است.

ایلنا: ابعاد فنی، حقوقی و اجرایی برای استفاده از تلفن همراه و تبلت در سوادآموزی و طراحی و ارائه نرم افزار مناسب مورد بررسی قرارمی گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کمیته پژوهشی سازمان نهضت سواد آموزی به منظور تحقق اهداف و سیاست‌های سازمان، اعتلای فرهنگ پژوهش، استفاده از یافته‌های پژوهشی دربرنامه ریزی وتصمیم گیری وبه منظور شناسایی مسایل ومشکلات سازمان و ارایه راهکارهای مبتنی برپژوهش، اولویت‌های پژوهشی خود را درسال  جاری تصویب و اعلام کرد.

             




ادامه مطلب ...

نوع مطلب : سواد اموزی و مسائل ان، فرهنگ و دانش ،
برچسب ها : سواد اموزی،تلفن همراه،تبلت، تلفن سواد اموزی، استفاده از تبلت دانش اموزی، حکم استفاده از تبلت دانش اموزی، ایا تبلت دانش اموزی خوب است، استفاده از تبلت و تلفن دانش اموزی در مدرسه، تبلت دانش اموزی در مدارس، تبلت دانش اموزی و استفاده از ان در مدارس، زیان ها و فواید تبلت دانش اموزی در مدارس، شیوه استفاده از تبلت دانش اموزی،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 475
دوشنبه 10 آذر 1393 :: 23:26


دخترا بچه به کول، پسرا عصای دست


تحرک، رشد، پیشرفت و سعادت جوامع مختلف در اولین گام با موضوع سواد ارتباطی تنگاتنگ دارد. بنا بر آمار موجود در سال 197ظ  جمعیتی بالغ بر 854 میلیون نفر از کل جهان یعنی چیزی حدود 4ظ  درصد بی سواد در کشورهای مختلف وجود داشته است.
از این رو تلاش های زیادی در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای غربی و اروپایی برای کنترل این معضل صورت گرفت که در سال 2ظ ظ 5 این نرخ با 22 درصد کاهش به 18 درصد معادل 78ظ  میلیون نفر رسید. نکته جالب این که سهم کشورهای توسعه یافته از آمار بی سوادان جهان تنها یک درصد بود و 7ظ  درصد آن مربوط بود به کشورهای حوزه جنوب و غرب آسیا که ایران را نیز شامل می شود.



ادامه مطلب ...

نوع مطلب : بیسوادی، بیسوادی، سواد اموزی و مسائل ان،
برچسب ها : دخترا بچه به کول،پسرا عصا بدست، حرک، رشد، پیشرفت و سعادت جوامع مختلف در اولین گام با موضوع سواد ارتباطی تنگاتنگ دارد، آموزش و پرورش با كمبود هزینه مواجه است، نهضت سوادآموزی برنامه، مبارزه با بیسوادی، خانواده سد راه پیشرفت فرزند است، مشكلات اقتصادی ناشی از تورم و تحریم، بن بست آموزشی ایران، یونسکو» با هدف بسیج تمام امکانات موجود، برای مبارزه با بی سوادی، چهار میلیون بی سواد،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 503
دوشنبه 10 آذر 1393 :: 0:52

مقدمه:

باید دانست که عوامل متعددی بر نگرش کودک ازخود و اعضای خانواده ی خود مؤثر است، از آن جمله می توان به عوامل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی حاکم بر خانواده اشاره کرد که ارتباط مستقیم با سطح سواد و تحصیلات خانواده دارد. شخص باسواد امکان سلامت اقتصادی و تصمیم گیری بیشتری دارد و چنین انسانی نسبت به خود و فکر و فرهنگ جامعه بصیرت بیشتری دارد. سواد و تحصیلات، از دیدگاه اقتصادی، افراد را به‌سوی رشد و توسعه‌ی درونزاد و خلاق و هماهنگ با اجتماع و کشور هدایت می کند و از دیدگاه تخصصی، جامعه را موفق می سازد، افراد بزرگسال به عنوان عامل اساسی تولید، حتی با یک اصطلاح اقتصادی خاص که همان جمعیت فعال یا نیروی کار می باشد، مشخص می‌شوند.با توجه به آمار موجود، گسترش سواد کاهش رشد جمعیت و همچنین توسعه ی اقتصادی و اجتماعی و پیشرفت دانش و ... را تسهیل نموده است. تنها جوامعی توانسته‌اند مشکلات خود در زمینه های تغذیه، مسکن، پوشاک، بهداشت و آموزش را از میان بردارند که از سطح بالای سواد برخوردار باشند.بی سوادی، نه تنها پدیده ای قابل تأسف است، بلکه علامتی است در کنار علائم دیگر که نشان دهنده ی از خود بیگانگی می‌باشد و منجر به عقب ماندگی می شود. این عقب ماندگی در تعلیم و تربیت، خود معلول شالوده های نامتناسب اقتصادی و اجتماعی است و رابطه ی مستقیم با فقر عمومی و کمبود وسایل کافی به ویژه نداشتن معلم و مدرسه است.

سواد و تحصیلات خانواده یکی از عوامل مهم پیشرفت بشر در جهان امروز است. پیشرفت تکنولوژی، صنعت، بهداشت و علوم مختلف مدیون این عامل مهم است.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب : بیسوادی، بیسوادی، سواد اموزی و مسائل ان،
برچسب ها : سواد و تحصیلات خانواده یکی از عوامل مهم پیشرفت بشر در جهان امروز، عوامل پیشرفت کشور ها، تحصیلات خانواده یکی از عوامل پیشرفت، سواد و پیشرفت جوامع، سواد چه نقشی در پیشرفت دارد، سواد و پیشرفت ملت ها، سواد مقوله ی بیگانه ای،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 471
یکشنبه 09 آذر 1393 :: 23:58


تصویر اختصاصی «الشهید» از شهید دکتر باهنر که تاکنون در رسانه های فارسی زبان منتشر نشده است

این گفتگو در زمان وزارت دکتر باهنر در آموزش و پرورش و در خرداد ماه ۱۳۶۰ (چند ماه قبل از شهادت دکتر باهنر) صورت پذیرفته است. این گفتگو در شماره ۶۴ مجله عربی زبان الشهید در تاریخ شعبان ۱۴۰۱ منتشر شده است و ترجمه فارسی آن از سوی پیشینه منتشر می شود:

پرسش نخست ما پیرامون تعداد دانشگاه ها و دانشگاهیان و مدارس و دانش آموزان در داخل و خارج کشور می باشد؟

-در حال حاضر در ایران حدود ۲۲۰ دانشگاه و دانشکده و مرکز آموزش عالی وجود دارد که در فرایند انقلاب فرهنگی این دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در هم ادغام خواهند شد. اما در مورد تعداد دانشگاهیان داخل کشور باید گفت که حدود ۱۷۰ هزار دانشگاهی داخل کشور وجود دارد، و ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار دانشجوی ایرانی نیز خارج از کشور تحصیل می کنند. البته آمار مربوط به دانشجویان خارج از کشور خیلی دقیق نمی باشد، چرا که برخی از این دانشجویان با روادید گردشگری و برخی دیگر به نام کار از کشور خارج شده و برخی دیگر نیز رسما به دلیل تکمیل تحصیلات خود از کشور خارج شده اند. تعداد دانش آموزان نیز حدود ۹ و نیم میلیون دختر و پسر می باشد و تعداد مدارس نیز بین ۴۵ تا ۵۰ هزار باب مدرسه برآورد می شود.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب : سواد اموزی و مسائل ان، فرهنگ و دانش ،
برچسب ها : گفتگویی منتشر نشده از شهید دکتر باهنر پیرامون انقلاب فرهنگی/نگاهی ویژه به نهضت، گفتگویی منتشر نشده از شهید دکتر باهنر، نگاهی ویژه به نهضت، انقلاب فرهنگی، گفتگویی منتشر نشده از شهید باهنر بانگاهی ویژه به نهضت، شهید دکتر باهنر پیرامون انقلاب فرهنگی/نگاهی ویژه به نهضت، پیام شما به دانشجویان و دانش آموزان جهان اسلام چیست؟، بخش زیادی از طبقه مستضعف روستاها از پدیده بی سوادی رنج می برند لطفا بفرمایید در این زمینه چه اقداماتی کرده اید، همچنانکه می دانید پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت های مسلمان به ویژه دانشجویان مسلمان جهان اشتیاق فراوانی برای آشنایی با انقلاب اسلامی از خود نشان می دهند. در این زمینه چه اقداماتی صورت پذیرفته است به، دلیل تعطیلی دانشگاه ها چه بود، از این اقدام چه هدفی را دنبال می کنید؟، گروه های چپ گرا و راست گرا سعی می کنند در مدارس و دانشگاه ها به ویژه دبیرستان ها نفوذ کنند، آیا این گروه ها در این امر موفق بوده اند یا خیر،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5
تعداد بازدید مطلب : 446
شنبه 08 آذر 1393 :: 23:59

با سلام از 156 بازدیدکننده امروز تاکنون با ای پی های مختلف به خصوص اقایان /خانم هاسعیدی رضایی محسنمی دادیار خلج ایزددوست صفری بهارلو محممدی فارسیانی  پدرام کاردیان پورحسینی و...سپاسگذارم لطفا نظر در ارتباط با مطالب بگذارید از بازدیدهای خارج از کشور به خصوص رمانی فرانسه المان بلژیک افغانستان هند پاکستان کویت سپاسگذارم




نوع مطلب :
برچسب ها : تشکر از بازدیدکنندگان، ممنونم از بازدیدکنندگان، نهایت قدردانی از بازدیدکنندگان،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5
تعداد بازدید مطلب : 499
شنبه 08 آذر 1393 :: 15:30




ادامه مطلب ...

نوع مطلب : بیسوادی، بیسوادی، سواد اموزی و مسائل ان،
برچسب ها : سوادآموزی،صنعت،تجربه،امام خمینی (ره)، ریشه کنی بیسوادی شرط توسعه،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 311
شنبه 08 آذر 1393 :: 15:13

تاریخچه تولید آمار آموزش

  اولین‌ سالنامه‌ رسمی‌ وزارت‌ فرهنگ‌ در سال‌ 1297،(شامل‌ آمار دوره‌های‌ ابتدایی‌، متوسطه‌ و عالی) و دومین‌ سالنامه‌ آماری‌ وزارت‌ فرهنگ‌  در سال‌ 1305 منتشر گردید و آمار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان‌ به‌‌طور مقایسه‌ای‌ برای‌ سه‌ سال‌ تحصیلی‌ (1302- 1301)، (1303ـ1302) و (1304ـ 1303) ارائه‌ شد. این‌ آمارهـا از سال‌ 1305 به‌ بعد، به‌طور مرتب‌ جمع‌آوری‌ و به‌ صورت‌ سالانه‌ منتشر شده‌ است‌. از سال‌ 1343 تا کنون‌، آمار مربوط به‌ دانش‌آموزان‌، توسط وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ انتشار می‌یابد. فعالیت‌های‌ مربوط‌ به‌ سوادآموزی‌ بزرگسالان‌ نیز که‌ در سال‌ 1334 آغاز شده ‌بود، پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ توسط‌ سازمان‌ نهضت‌ سوادآموزی‌ ادامه‌ یافت‌. این‌ سازمان‌ از بدو تأسیس‌ در سال 1358، آمار فعالیت‌های‌ خود را به‌طور منظم‌ جمع‌آوری‌ و ارائه‌‌ می‌‌نماید.

 در حال‌حاضر، اطلاعات‌ مربوط به‌ آموزش‌ عالی‌ در کشور، توسط وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ و دانشگاه‌ آزاد اسلامی‌، تهیه‌ و ارائه می‌شود.اطلاعات‌ مربوط‌ به‌ دانشگاه‌ آزاد اسلامی‌ نیز توسط ایـن‌ دانشگاه‌ به‌ طور جداگانه،‌ جمع‌آوری‌ و ارائه‌‌ می‌شود.علاوه‌ بر این،‌ ارائه‌ آمار مربوط به‌ سازمان‌ آموزش‌ فنی‌ و حرفه‌ای‌کشور از سال‌ 1375 آغاز شده‌ است‌. این‌ سازمان‌ درسال‌ 1359 با ادغام‌ صندوق‌های‌ کارآموزی‌، مراکز تعلیمات‌ حرفه‌ای‌ و کانون‌های‌ کارآموزی‌ که‌ در گذشتـه‌ عهده‌دار آموزش‌های‌ فنی‌ و حرفه‌ای‌ کشور بودند، به‌‌وجود آمد و فعالیت‌های‌ خود را تحت‌ پوشش‌ وزارت‌ کار و امور اجتماعی‌ آغاز نمود.
مرکز آمار ایران‌ نیز با انجام‌ سرشماری‌ عمومی‌ نفوس‌ و مسکن‌ که‌ هر ده‌ سال‌ یک بار صورت‌ می‌گیرد، با گردآوری‌ اطلاعات‌ کلی‌ مانند وضع‌ سواد و دوره‌های‌ تحصیلی‌، میزان‌ باسوادی‌ و تغییرات‌ آن‌ را ارائه می‌نماید.

اقلام آماری

  • سرشماری:

جمعیت و تعداد باسوادان، میزان با سوادی به تفکیک جنس، برآورد جمعیت باسواد بر حسب دوره‌های تحصیلی  در سطح کل کشور، نقاط شهری و روستایی

  • تعداد دانش آموزان، تعداد دانشجویان، تعداد کارکنان ، فارغ التحصیلان ،تعداد مربیان ،کادر اداری و...در
  • سطوح‌ عمومی شامل‌ دوره‌های‌ ابتدایی‌، راهنمایی‌، متوسطه عمومی‌ و فنی‌ و حرفه‌ای‌
  • سطوح‌‌ عالی‌ شامل‌ سطوح‌ کاردانی،‌ کارشناسی‌، کارشناسی‌ ارشد و دکترای‌ حرفه‌ای‌ و تخصصی‌
  • امکانات آموزشی دوره های تحصیلی ( تعداد کلاس، تعدادآموزشگاه، مراکز فنی و حرفه ای)
  • تعداد پذیرفته شدگان دانشگاهها ، موسسات و مراکز آموزش عالی ، دانشگاه آزاد اسلامی و تربیت معلم
  • تعداد دانش آموختگان دانشگاهها ، موسسات و مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی
  • نهضت سواد آموزی(تعداد آموزشیاران، تعداد سواد آموزان و روستاهای تحت پوشش)

اهم فعالیت‌ها، طرح‌ها و سرشماری‌ها

 

سال اجرا

عنوان فعاليت،طرح يا سرشماري

روش اجرا

دستگاه مجری

1297

انتشار اولین‌ سالنامه‌ رسمی‌ وزارت‌ فرهنگ‌

 --

وزارت‌ فرهنگ‌

1305

انتشار دومین‌ سالنامه‌ آماری‌ وزارت‌ فرهنگ

‌(آمار 1301 الی 1304)

-- 

وزارت‌ فرهنگ‌

1342-1305

انتشار سالنامه‌ آماری‌ وزارت‌ فرهنگ‌

-- 

وزارت‌ فرهنگ‌

1352-1343

آمار آموزش و پرورش ایران

-- 

وزارت‌ آموزش‌ و پرورش

1348 تاکنون

آمار‌ آموزش‌ عالی‌

-- 

وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌

1352 تاکنون

آمار آموزش و پرورش

 --

وزارت‌ آموزش‌ و پرورش

1358 تاکنون

آمارسازمان‌ نهضت‌ سوادآموزی‌

 --

سازمان‌ نهضت‌ سوادآموزی‌

1363 تاکنون

آمار دانشگاه‌ آزاد اسلامی‌

-- 

دانشگاه‌ آزاد اسلامی‌

1375

آمار سازمان‌ آموزش‌ فنی‌ و حرفه‌ای‌کشور

-- 

سازمان‌ آموزش‌ فنی‌ و حرفه‌ای‌کشور

1390-1335

برگزاري سرشماری‌ عمومی‌ نفوس‌ و مسکن‌

سرشماری 

مرکز آمار ایران‌




نوع مطلب : دانش و صنعت، سواد اموزی و مسائل ان، فرهنگ و دانش ،
برچسب ها : آمار،سواد آموزی، تاریخچه تولید آمار آموزش، امار سواد، امار بیسوادی در ایران، اولین‌ سالنامه‌ رسمی‌ وزارت‌ فرهنگ‌ در سال‌، طلاعات‌ مربوط به‌ آموزش‌ عالی‌ در کشور، توسط وزارت‌ علوم‌، صندوق‌های‌ کارآموزی‌، مرکز آمار ایران‌ نیز با انجام‌ سرشماری‌ عمومی‌ نفوس‌ و مسکن‌، تعداد دانش آموزان، تعداد دانشجویان، تعداد کارکنان ، فارغ التحصیلان ،تعداد مربیان، آمار‌ آموزش‌ عالی‌، آمار آموزش و پرورش، آمار دانشگاه‌ آزاد اسلامی‌، 1375 آمار سازمان‌ آموزش‌ فنی‌ و حرفه‌ای‌کشور، 42-1305 انتشار سالنامه‌ آماری‌ وزارت‌ فرهنگ‌، انتشار دومین‌ سالنامه‌ آماری‌ وزارت‌ فرهنگ ‌(آمار 1301 الی 1304)، 1297 انتشار اولین‌ سالنامه‌ رسمی‌ وزارت‌ فرهنگ‌،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 410
جمعه 07 آذر 1393 :: 9:17

مدارس از جمله بناهایی هستند که از سال‌های قبل از ورود اسلا‌م به ایران در گستره این آب و خاک سابقه تاسیس و فعالیت دارند. به طوری‌که کم‌کم ابنیه مدارس شکلی خاص و منطبق با عملکرد و نحوه فعالیت‌شان باز می‌یابند و این در طول قرن‌ها بارها تغییر می‌کند. اما تحولا‌ت دوره معاصر تاثیرات عمیقی بر سازمان آموزش کشور بر جای گذاشته که این دگرگونی‌ها با تاسیس سلسله پهلوی سرعت بیشتری به خود گرفته است. از همین زمان است که نظام آموزش جدید دیگر کالبد کهن را بر نمی تابد و ساختمان‌هایی متناسب با شیوه فعالیتش طلب می‌کند.

                            شکلک های محدثه




ادامه مطلب ...

نوع مطلب : بیسوادی، سواد اموزی و مسائل ان،
برچسب ها : آهنگ سوادآموزی، تحولا‌ت دوره معاصر تاثیرات عمیقی بر سازمان آموزش کشور، تبدیل مکتبخانه‌ها به مدارس جدید، سیر مراحل اموزشی در ایران، سیر و سلوک روش اموزش در ایران، تحولات اموزشی در ایران، سواد اموزی در ایران، تحولات مدرسه ها، تحولات اموزشی در چند دهه ایران، مراحل سواداموزی در ایران، سیر مراحل سواد اموزی، پروسه سواداموزی در ایران، سواداموزی به سوی پیشرفت در ایران، سواد اموزی، بیسوادی، اهنگ سواداموزی در ایران،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 564
جمعه 07 آذر 1393 :: 1:01

شهروندان:
بنیان‌گذار شبیه‌سازی آزمون بین‌المللی پرلز (طرح بهبود سواد خواندن) از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان خواست تا در تألیف کتاب‌هایی با شاخصه‌های آزمون پرلز همکاری کنند.آزمون پرلز PIRLS از سال ۲۰۰۱ در ایران به اجرا درآمده است. این آزمون‌ها یک مطالعه بین‌المللی است که توسط انجمن بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (IEA) انجام می‌شود و پیشرفت سواد خواندن را در دانش‌آموزان ۹ یا ۱۰ ساله که معمولا در پایه چهارم ابتدایی هستند، اندازه می‌گیرد.بدیهی است که منظورشان توانایی خواندن صرف نیست بلکه می‌خواهند ببینند دانش‌آموز تا چه حد مطلب را درک می‌کند. چگونه از آن استنتاج می‌کند و چطور می‌تواند آن را با تجربه‌های خودش مرتبط کند.
یکی از ویژگی‌های این آزمون بین‌المللی این است که نمونه‌گیری آن به صورت تصادفی است و دیگر مثل المپیادهای علمی بهترین‌های ایران انتخاب نمی‌شوند. براساس این آزمون ایران در سال ۲۰۰۱ رتبه ۳۲ را از بین ۳۵ کشور به‌دست آورد و در سال ۲۰۰۶ در بین ۴۵ نظام آموزشی از ۴۰ کشور، رتبه ۴۰ را کسب کرد.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب : سواد اموزی و مسائل ان، فرهنگ و دانش ،
برچسب ها : آسیب های اجتماعی،آموزش، چالشی درباره «سواد خواندن‌» ایرانی‌ها، چالشی درباره سواد در ایران، سواد خواندن در ایران کمی ضعیف اشت، سواد خواندن و چالش های ان، سواد و چالش، چالش سواد خواندن در خاورمیانه، اسیب های سواد خواندن، اسیب های سواد، سواد خواندن، طرح پرلز، خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا، سواد خواندن مهارت است، برگزاری آزمون مشابه برای معلمان، IEA، طرح مدرسه یادگیرنده – بهبود سواد خواندن در ایران،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 752
پنجشنبه 06 آذر 1393 :: 23:20


مقـدمـه

امروزه بازگشت به‌ بيسوادي يكي ازدغدغه‌هاي دست‌ اندركاران سوادآموزي كشورمان‌ بوده‌است.طي بررسي هاي‌انجام شده درنهضت سوادآموزي ايران ، ملاحظه شده‌است كه‌ ميل و رغبت به ادامة تحصيل پس از پايان دورة تكميلي در بزرگسالان به‌ شدّت كاهش مي يابد.اين‌ امر دلايل مختلفي دارد كه‌ ازآن جمله مي توان به‌ ويژگي هاي شخصيّتي فرد بزرگسال و همچنين برنامه هاي آموزشي ، مسائل ‌اجتماعي جامعه‌ و كتابخانه هاي عمومي شهري و روستايي اشاره كرد .مجموعة ‌اين‌ دلايل ،تبعات مشخصي را به دنبال دارد كه يكي از مهمّترين آنها بازگشت به‌ بيسوادي و مواجه شدن با پديدة بي سوادي مجدد است كه‌اين خود تهديد جدّي ‌است؛ زيرا اوّلاً بخش گسترده‌اي‌ازافراد ذينفع درسوادآموزي را تحت تأثير قرار مي‌دهد، ثانياً باعث هدررفتن هزينه‌ها وتحمّل مشكلاتي مي شود كه بزرگسال براي آموختن صرف كرده‌است‌ و ثالثاً بزرگسال رانسبت به يادگيري كم انگيزه‌تر مي‌نمايد؛درحالي كه‌اگر سوادآموخته‌ شده به‌عنوان يك مهارت حفظ ، تقويّت و تثبيت شود بزرگسال مي تواند از آموخته هاي خود نتايج عملي را به‌ دست‌آورد وبه‌وسيلة‌آن كيفيّت زندگي خود را درجنبه‌هاي مختلف بهبود بخشد. اين بهبود بخشي سرآغاز تحوّلاتي بسيار قابل توجّه در جامعة ما خواهد شد؛ بنابراين‌ ارزش تحقيق،پژوهش و سرمايه گذاري در زمينة طراحي ، اجرا و ارزشيابي فرايند ياددهي - يادگيري براي بزرگسالان سوادآموخته را خواهد داشت. باتوجّه ‌به ‌پيشرفت‌هاي ‌فناوري‌ اطّلاعات بازهم به شيوه هاي نوين آموزشي و راهبردي جديدآموزشي نياز داريم تا بتوانيم به نتايج مطلوب تري دست يابيم.

                                          




ادامه مطلب ...

نوع مطلب : بیسوادی، بیسوادی، سواد اموزی و مسائل ان،
برچسب ها : کتابخانه،سواد، نقش وجايگاه كتابخانه هاي عمومي درعدم بازگشت نوسوادان به دوران بيسوادي وتقويت سوادآنها، نقش وجايگاه كتابخانه هاي عمومي درعدم بازگشت نوسوادان به دوران بيسوادي، بیسوادی، کتابخانه و بیسوادی، بیسوادی و نقش کتابخانه در ان، نقش وجايگاه كتابخانه هاي عمومي، نقش وجايگاه كتابخانه هاي عمومي در نوسوادان و تقويت سوادآنها، نظامهاي‌آموزشي بدون وجود و حمايت كتابخانه ها دچار مشكل مي‌شوند،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 525
چهارشنبه 05 آذر 1393 :: 23:55
( کل صفحات : 32 ) صفحه شماره صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ...31 32 صفحه بعد


پیوند روزانه
پيوندها
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان سواد آموزی بر پایه اقتصاد وفرهنگ وآدرس http://savadiran.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 440
  • کل نظرات ارسالی : 129
  • تعداد کل کاربران : 0
  • بازدید امروز : 491
  • بازدید دیروز : 523
  • بازدید هفته : 2,131
  • بازدید این ماه : 5,576
  • بازدید سال : 56,264
  • بازدید کل : 562,444