سواد آموزی وپرسش مهر در سال جهش تولید تولید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سایت سواد اموزی در سال جهش تولید و پرسش مهر21
پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آیدی یاهو مدیر
نظرسنجی
علم بهتر است یا ثروت




رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: نیمی از جمعیت غیرمحصل بزرگسال در معرض آموزش کافی سوادآموزی نبوده‌اند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، علی باقرزاده عصر روز گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس در شیراز با تصریح اینکه ضعف سواد در یک کشور، پیامدهای بی‌شماری دارد، با استناد به سرشماری سال 90 گفت: 20 درصد جمعیت غیرمحصل کشور خواندن و نوشتن نمی‌دانند و سواد 20 درصد جمعیت غیرمحصل بزرگسال کشور در حد ابتدایی بوده و 16 درصد از افراد نیاز به تحکیم سواد دارند.

وی با تاکید براینکه کشور برای تحقق تمام اهداف برنامه سند چشم‌انداز توسعه نیازمند آموزش است، با آمارهای ارائه شده از سوی یونسکو اشاره و اضافه کرد: موسسه آمار یونسکو نتایجی از بررسی‌های انجام شده در کشورهای جهان اعلام کرده که براساس آن کشورهای حوزه آفریقا به ویژه آفریقای سیاه با 15 درصد جمعیت دانش‌آموزی، 2 تا 4 دهم درصد منابع را صرف می‌کند، کشورهای اروپایی با 10 درصد جمعیت دانش‌آموزی بیش از 50 درصد منابع راهزینه می‌کند و در کشورهای حوزه آسیای میانه که ایران نیز در این حوزه قرار دارد و باید براساس سند چشم‌انداز به رتبه اول دست‌یابد، 28 درصد جمعیت دانش‌آموزی را دارد و تنها هفت درصد منابع را برای آموزش هزینه می‌کند و آمریکا با 9 درصد جمعیت دانش‌آموزی بیش از 50 درصد منابع را در این بخش هزینه می‌کند.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 423
دوشنبه 28 مهر 1393 :: 17:06


مسئله آموزش در ايران با ريشه‌كن ‌كردن بي‌سوادي و پيام امام خميني(ره) مبني بر‌آن كه «لازم است تمام بي‌سوادان، براي يادگيري و تمام خواهران و برادران باسواد براي ياددادن، بپا خيزند»؛ ‌آغاز شد و با رشد بسيار بالاي جمعيت دانشجويان دختر در تمام مقاطع تحصيلي در حال ادامه‌ است. ما نیز به مناسبت روز جهانی سوادآموزی بر آن شدیم تا به تشریح مسیری که زنان برای سوادآموزی طی کرده‌اند، بپردازیم.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5
تعداد بازدید مطلب : 667
دوشنبه 28 مهر 1393 :: 9:03


اموزش بزرگسالان

تاريخچه

از سال 1932.م مراكزي با عنوان«اتاق مردم» يا «قرائتخانه» در شهرها و برخي روستاها تأسيس گرديد كه مراكز زندگي اجتماعي فرهنگي و محل تشكيل كلاسهاي شبانه مي‌باشند.كتابخانه‌ها، سالنهاي ملاقات و تسهيلات تفريحي و سرگرم كننده اين مراكز براي استفاده همه مردم آزاد است.

در شهرها همچنين، مدارس آموزشي شبانه‌اي وجود دارند كه آموزشهاي فني را به بزرگسالان ارائه مي‌نمايند. علاوه براين، دوره‌هاي آموزش مكاتبه‌اي يا سيار نيز براي نقاط دوردست وجود دارد.

همچنين بدنبال تحولاتي كه پس از استقرار جمهوري، در رسم‌الخط زبان تركي بوجود آمد، نياز به مدارس جديدي كه بتوانند خواندن و نوشتن به سبك جديد را به بزرگسالان آموزش دهند، احساس شد. لذا مؤسساتي تحت عنوان«مدارس مردم»يا «مدارس ملي» در سراسر تركيه تأسيس گرديد. در طول ماههاي زمستان، اين مدارس خواندن و نوشتن و برخي آموختنيهاي عمومي ديگر را به مردان و زنان بزرگسال تعليم مي‌دهند.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5
تعداد بازدید مطلب : 763
دوشنبه 28 مهر 1393 :: 5:43


نظام آموزشي در سوئد
نخستین مرحله نظام آموزشی کشور سوئد مقطع آموزشی پیش دبستانی ویژه نظام آموزش کودکان رده‌های سنی زیر 6 سال می‌باشد. ساختار کلی نظام آموزشی سوئد، مدارس عمومی کودکان و نوجوانان ، مدارس پیش دبستانی ،مدارس پایه، مدارس استثنایی و مدارس ویژه فرهنگ سامی را شامل می‌گردد. دوره‌های آموزش آزاد بزرگ سالان نیز توسط مدارس عالی مردمی و همچنین نهادهای آموزش بزرگ سالان برگزار می‌گردد.از اول اوت 1998 در برنامه‌های آموزشی کشور تغییرات جزئی اعمال گردیدکه از آن جمله می‌توان به الحاق مقطع آموزش پیش دبستانی و مراکز تفریحی ویژه کودکان به آموزش در اول اوت پایه کشور اشاره نمود.طی سال1998 نخستین برنامه آموزشی ملی ویژه مراکز آموزش پیش دبستانی طراحی گردید. بین سالهای 1992 تا 1995 تغییراتی در ساختار مقطع آموزش تکمیلی متوسطه صورت گرفته و کلیه برنامه‌های آموزشی در قالب 17 برنامه آموزش ملی سازماندهی گردید.



ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5
تعداد بازدید مطلب : 638
یکشنبه 27 مهر 1393 :: 23:33


یک نفر از هر ۷ بزرگسال آمریکایی توانایی خواندن ندارد و بی سواد است در واقع حدود ۱۴ درصد بزرگسالان آمریکایی توانایی خواندن این خبر را ندارند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت آموزش آمریکا در این هفته حدود ۳۲ میلیون بزرگسال آمریکایی فاقد تواناییهای اولیه در خواندن هستند به این معنی که توانایی خواندن یک روزنامه یا دستورالعملهای روی داروها را ندارند.
این آمار مربوط به سال ۲۰۰۳ و آخرین سالی است که این آمار در دسترس قرار دارد.
دیوید هاروی رئیس بنیاد مبارزه با بیسوادی در پاسخ به این یافته ها به نشریه LiveScience گفت:”بحران بیسوادی بزرگسالان در حال بدتر شدن است و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش و برنامه های حمایتی حیاتی به شمار می‌رود.”
وی افزود:”این بحران را می توان مرتبط با اشتغال و اقتصاد هم دانست. بیش از یک میلیون نفر در سال ۲۰۰۸ شغل خود را از دست داده اند و آمار جدید بیکاری بالاترین نرخ آن در ۱۶ سال گذشته است. تعداد زیادی از بیکاران افرادی با مهارتهای پایین هستند که با خواندن و نوشتن های روزمره و محاسبات عادی مشکل دارند. این افراد برای حل معضل خود ابتدا باید مشکل سواد را حل کنند.”
تحقیق دیگری که ماه گذشته منتشر شده بود شهرهای مینیاپولیس و سیاتل را بیسوادترین شهرهای آمریکا اعلام کرده بود.
بنیاد مبارزه با بیسوادی تخمین زده که این معضل سالانه خسارتی ۶۰ میلیارد دلاری را به تجارت و بازرگانی آمریکا با از دست دادن تولید و بهداشت و مسایل ایمنی وارد می کند.
این سازمان همچنین تخمین زده ۶۳ درصد زندانیان آمریکایی توانایی خواندن ندارند و ۷۷۴ میلیون نفر در سرتاسر جهان بیسواد بوده و دو سوم بیسوادان جهان را زنان تشکیل می دهند.

http://www.pezeshk.us/?p=14663




نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 366
یکشنبه 27 مهر 1393 :: 8:35


داود تقی نیا  معاون سواد اموزی استان مازندران گفت: بر اساس ساختار جدید آموزشی، آموزش بیسوادان به سه بخش «سواد آموزی»، «تحکیم سواد» و «دوره انتقال» تقسیم می شود.
شنبه 26 مهر 93
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که این استان با 96 درصد جمعیت باسواد، بالاترین نرخ با سوادی را در کشور دارد.

داوود تقی نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا میانگین نرخ باسوادی در کشور را 85 درصد اعلام کرد و گفت: استان مازندران با 95.5 درصد باسوادی در رتبه دوم قرار دارد و استان های البرز و تهران با 95.2 درصد به طور مشترک در جایگاه سوم قرار دارند.



ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5
تعداد بازدید مطلب : 723
شنبه 26 مهر 1393 :: 17:46


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش، اقیانوسی از مشکلات است، گفت: از زمان تصدی مسئولیت وزارت، 750 مشکل مهم را در وزارت آموزش و پرورش شناسایی کردیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق اعلام سازمان نهضت سوادآموزی، بیش از 9 میلیون بی‏سواد در کشور وجود دارند که باید باسواد شوند.

به گزارش فارس، علی‎اصغر فانی امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان ‌یکی از مشکلات آموزش و پرورش را بی‌سواد بودن تعداد زیادی از کودکان 6 تا 11 ساله عنوان کرد و افزود: یکی از کارها، شناسایی کودکان بی‏سواد در سطح کشور است.

راه‌اندا‌زی 101 پژوهش‏سرای دانش ‏آموزی در کشور‌


وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این وزارتخانه، اهرم قانونی برای مقابله با بی‏سوادی ندارد، بنابراین باید با اتخاذ شیوه‏های مناسب، سوادآموزی را در کشور ترویج دهیم.

فانی دومین کار برای ریشه‏ کنی بی ‏سوادی را باسواد کردن اولیاء دانش ‏آموزان ذکر کرد و اقدام آموزش و پرورش استان گلستان در شناسایی والدین بی‏سواد هنگام ثبت‏نام دانش ‏آموزان را یک اقدام ارزنده و مثبت توصیف کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 101 پژوهش ‏سرای دانش ‏آموزی در کشور راه ‏اندازی شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 400 پژوهش ‏سرا در کشور وجود دارد.



ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 386
شنبه 26 مهر 1393 :: 17:35


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در مقدمه شیوه‌نامه تبلیغات و ترویج سوادآموزی در استان ها آمده است: توسعه سوادآموزی و گسترش آموزش همگانی در هر جامعه‌ای یک ضرورت اجتماعی،‌ اخلاقی، انسانی و الهی است؛ امروزه تبلیغات یکی از ابزارهای مهم ارتباط و اطلاع رسانی ماست. به همین منظور سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا با صرف هزینه کمتر، اثرگذاری بیشتری بر مخاطبان داشته باشند.یکی از مهمترین گام‌ها در فرآیند هر برنامه تبلیغاتی، ارزیابی آثار تبلیغات است. برای موثر و مفید بودن تبلیغات و ارتباط آن با اهداف سوادآموزی می‌توان تغییراتی در محتوای پیام، نوع رسانه، کانال‌های ارتباطی، بودجه، زمان و شرایط اجرای تبلیغ به وجود آورد.

                                                             شکلک های محدثه

 




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : مطبوعات،نمایشگاه،سواد،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 473
جمعه 25 مهر 1393 :: 11:54


• مقدمه
اجازه دهید ابتدا توضیح دهم که ما مدیون مدرسه، دانشگاه و نظام آموزش هستیم. یکی از بزرگترین دستاوردهای دنیای مدرن همین نظام آموزش است. در ایران نیز مانند هر جامعه مدرن و امروزی، میلیون ها انسان از طریق این نظام آموزش به جهان بینی و زندگی تازه ای دست یافته اند. هم اکنون که صحبت می کنیم صدها هزار انسان برای این نظام تلاش می کنند. اگر قرار باشد دستاوردهای سازنده و مثبت نظام آموزش را بگوییم باید کتاب ها می نوشتیم. اما از آنجا که برای بهبود نظام آموزش ناگزیر باید به مسائل و مشکلات آن ها توجه کنیم، من نیز در اینجا می خواهم از همین زاویه دید یکی از بحران های اجتماعی کشور که به نظام آموزش مربوط است، بحث کنم. اما این بحث ما را نباید ناامید کند یا از وجوه سازنده این نظام غافل سازد.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 2 نفر مجموع امتیاز : 2
تعداد بازدید مطلب : 810
جمعه 25 مهر 1393 :: 11:08



ت
02

 

کد مطلب : 4e870 تاریخ انتشار : 1393/7/23 چهارشنبه

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد:آغاز آموزش اعضای بیسواد خانواده دانش‌آموزان از مهرماه
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اجرای گسترده طرح آموزش اعضای بیسواد خانواده دانش‌آموزان در سال جاری گفت: فهرست و مشخصات کامل افراد بیسوادی که در خانواده دانش‌آموز وجود دارند استخراج و به مدیر مدرسه ابلاغ شده است. وی موظف است این افراد را از ابتدای امسال به فعالیت‌های سوادآموزی دعوت کند.
 





ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 1
تعداد بازدید مطلب : 342
پنجشنبه 24 مهر 1393 :: 17:04


کتابخانه ها در هر کشوری با هر درجه از توسعه نقش بسیار مهمی در سواد آموزی برعهده دارند. کتابخانه های عمومی نیز نقش بسزایی در پیشرفت "نهضت کتابخوانی" ایفا می کند. در حقیقت این کتابخانه ها، دنباله رو سیاست های کتابخانه آموزشگاهی محسوب شده و مکمل برنامه هایی هستند که در کتابخانه های آموزشگاهی شکل گرفته اند.

                                                 شکلک های محدثه




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : آموزش بزرگسالان،توسعه انسانی،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 1
تعداد بازدید مطلب : 536
پنجشنبه 24 مهر 1393 :: 11:47


سواد علمی مجموعه ای از مفاهیم، تاریخ و اندیشه هایی است كه به ما كمك می كند موضوعات علمی زمانمان را درك كنیم.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 1
تعداد بازدید مطلب : 438
پنجشنبه 24 مهر 1393 :: 11:42


همزمان با تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نوین در ایران که در پیوند و متاثر از رویدادهای اروپایی بویژه انگلستان، فرانسه و آلمان بود، نسیم آموزش و یادگیری نوین نیز به صحنه اجتماعی ایران وزیدن گرفت.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 382
چهارشنبه 23 مهر 1393 :: 21:42


همچنان که قرآن، این کتاب آسمانی جاودانه و معجزه پیامبر گرامی اسلام، دستورالعمل نهایی خدا برای بندگانش است و هیچ گونه خطایی در آن راه ندارد، رفتار و سخنان گرانمایه دریافت کننده وحی حضرت محمد مصطفی(ص) نیز پیام جاودانه انسان سازی است و بنا بر نصّ قرآن و سنت، دور از لغزش است.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5
تعداد بازدید مطلب : 454
چهارشنبه 23 مهر 1393 :: 21:23
( کل صفحات : 32 ) صفحه شماره صفحه قبل 1 2...14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 صفحه بعد


پیوند روزانه
پيوندها
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان سواد آموزی بر پایه اقتصاد وفرهنگ وآدرس http://savadiran.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 440
  • کل نظرات ارسالی : 129
  • تعداد کل کاربران : 0
  • بازدید امروز : 165
  • بازدید دیروز : 523
  • بازدید هفته : 1,805
  • بازدید این ماه : 5,250
  • بازدید سال : 55,938
  • بازدید کل : 562,118