سواد آموزی وپرسش مهر در سال جهش تولید تولید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سایت سواد اموزی در سال جهش تولید و پرسش مهر21
پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آیدی یاهو مدیر
نظرسنجی
علم بهتر است یا ثروت




 

اهمیت آزاداندیشی بر اساس کتاب و سنت:

آزادي انديشه در قالب امر به تفكر، تعقل، تدبر و مانند آن در بيش از 300 آيه از آيات قران كريم مطرح شده است و مهم آنكه ذات مقدس الهي، نزول قرآن را براي هدف تعقل و تدبر معرفي مي‌نمايد.

نمونه آیات موجود در باب تفکر:


- «إِنَّا أَنْزَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ» (سوره يوسف آيه 2)
- «اولم یتفکروا فی انفسهم»؛ آیا آنان درباره خویشتن نمی اندیشند (روم آيه 8)
- «افلم یسیروافی الارض فتکون لهم قلوب یعقلون بها»؛ آیادر روی زمین سیر نمی کنند تا برای آنها دلهائی باشد که بوسیله آن تعقل نمایند(حج آيه 46) 
- «فبشر عبادالذین‌ یستمعون‌ القول‌ فیستبعون‌ احسنه‌ اولئک‌ الذین‌ هداهم‌ الله‌ و اولئک‌ هم‌ اولوالباب‌» (سوره زمر آيه17 و 18)؛ پس‌ بشارت‌ ده‌ به‌ آن‌ بندگان‌ من‌ که‌ به‌ سخن‌ گوش‌ فرا می‌دهند و بهترین‌ آن‌ را پیروی‌ می‌کنند، اینانند که‌ خدایشان‌ را هدایت‌ نمود و اینانند همان‌ خردمندان.‌

این‌ آیه‌ که‌ مردم‌ را به‌ شنیدن‌ سخنان‌ و متابعت‌ از احسن‌ آنها دعوت‌ می‌کند، در حقیقت‌ از موقعیت‌ سخن‌ها و فرصت‌ گفت وگو و تبادل‌ افکار و امکان‌ طرح‌ نظریات‌ موافق‌ و مخالف‌ سخن‌ خبر می‌دهد؛ زیرا در صورتی‌ متابعت‌ احسن‌ میسر است‌ که‌ چندین‌ راه‌ و کلام‌ وجودداشته‌ باشد و استماع‌ همه‌ آنها به‌ وقوع‌ بپیوندد.

                                     

 




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 418
دوشنبه 26 آبان 1393 :: 19:00


برنامۀ جهانی آموزش "جایزۀ ایکس" XPrize)) در جستجوی تیم هایی برای ایجاد یک منبع دسترسی آزاد به نرم افزازهایی است که کودکان جوامع فقیر بتوانند با استفاده از آنها خواندن، نوشتن و حساب را در حد مقدماتی به خود بیاموزند. XPrize)




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : سوادآموزی،آموزش جهانی،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 553
یکشنبه 25 آبان 1393 :: 23:18


ایلام - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: تشویق مردم به نهضت سواد آموزی نیازمند تولید برنامه مستند و تاثیرگذار است.

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸

علی باقرزاده در حاشیه نشست هم اندیشی و افزایش تعامل رسانه استانی و نهضت سوادآموزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه ای باید برای تشویق مردم به نهضت سواد آموزی تولید شود که مستند و تاثیرگذار باشد.وی افزود: با یک چهره موفقی شروع کنیم که از نهضت سوادآموزی شروع کرده و با سوا د شده و زندگی اش بهبود یافته است.             

 




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : سواد آموزی،عدالت آموزشی،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 479
یکشنبه 25 آبان 1393 :: 21:04


بی بی استرآبادی یا بی بی خانم در سال 1274 ه.ق به دنیا آمد، پدر وی محمد باقر خان استرآبادی از بزرگان گرگان و مادرش خدیجه خانم معروف به ملا باجی از ندیمه های یکی از زنان ناصرالدین شاه (شکوه السلطنه) بود.


خدیجه خانم چنانکه از تخلصش(ملاباجی) پیداست یک ندیمه معمولی که کارش فقط تر و خشک کردن باشد نبوده, بلکه زنی بود با سواد که در آن دوره و حتی در دربار شاهان، تعدادشان انگشت شمار بود. وی امر سواد آموزی کودکان دربار ناصری را به عهده داشت. بى بى خانم بیست و دو سالش بود که با موسى خان وزیرى از صاحب منصبان بریگاد قزاق ازدواج میکند که حاصل آن هفت فرزند بود، معروفترین شان کلنل علینقی وزیری موسیقی دان و پایه گذار هنرستان موسیقی و ارکستر ملی و حسن وزیری (نقاش) می باشند.

                                                                                                                            




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : سواد،مدرسه،زنان،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 429
یکشنبه 25 آبان 1393 :: 0:59


نویسنده:یاسمن اوحدی

یادداشت ارائه شده به کلاس نظریه های جدید انسان شناسی، کارشناسی ارشد، نیم ترم اول سال تحصیلی 1387-88، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران. نگاه اجمالی به امر مادری در بین زنان از آغاز جنبش های فمنیستی تا به امروز انسان همواره در دنیایی از واقعیت های اجتماعی به سر می برد.

واقعیت هایی که شاید خود بنابر موقعیت اجتماعی اش هیچ گاه در خلق آنها فرصت مشارکت نداشته است. این واقعیت های اجتماعی-تحمیلی، قادر به تولید معنا، ارزشها و فرهنگهای حاکم به گونه ای هستند که کردار و ذهنیات اجتماعی کنشگران را تحت تأثیر قرار می دهند.(مردم شناسی جنسیت،ص 149).واقعیت اجتماعی همواره جنبه کلی ندارد بلکه همیشه قسمتی از واقعیت است که خود را نمایان می سازد.

 




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : زنان،سواد ،اقتصاد،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 501
شنبه 24 آبان 1393 :: 15:02


 

در بین سوادآموزان در ردیف اول یک  خانمی می‌نشست و در ردیف سوم عروس او می‌نشست. من تا ماه سوم خبر نداشتم اینها مادرشوهر و عروس هستند. خیلی برایم عجیب بود. یکی از پسرهای این حاج خانم اسیر شده بود و دیگری نیز شهید شده بود. پسری که اسیر شده بود همسر آن خانمی بود که در ردیف سوم می‌نشست. این مادرشوهر می‌گفت عروسش چندین سال است که صبر کرده حالا به عقد برادرشوهری که مجرد است در بیاید. آن خانم هم می‌گفت امکان ندارد. من دلم روشن است که همسرم بر می‌گردد. سر همین قضیه هم با هم قهر بودند.....

l  منبع : سواد آموزی

 




نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 442
جمعه 23 آبان 1393 :: 16:29


شیعه نیوز: در كشور های پیشرفته جهان معمولا برای انتخاب افرادی كه قرار است مناصب حكومتی مهم را عهده دار شوند، دقت و حساسیت بیشتری به كار می رود و حاكمان هر كشور سعی می كنند افراد با كفایت را برای پست های مهم و كلیدی انتخاب كنند. 
اما به نظر می رسد این موضوع در عربستان سعودی چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. یكی از سایت های خبر عربی در یك افشاگری به مدارك تحصیلی پادشاه سعودی و بسیاری از افراد زیر دست او كه پست های كلیدی را عهده دار هستند پرداخته است.

                                                        




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 402
جمعه 23 آبان 1393 :: 15:26
خبری جدید

سیزدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان نهضت سواد آموزی روز چهارشنبه               مورخ 93/8/21در سالن جلسات این سازمان تشکیل گردید .

 

                                                  




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : نهضت سواد آموزی،گردهمایی،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 374
جمعه 23 آبان 1393 :: 14:53



توجه به آموزش زنان و دختران بی‌سواد و کم‌سواد جامعه، نقش اساسی در تحکیم بنیاد خانواده، آموزش فرزندان، برخوداری از عدالت اجتماعی و حضور مؤثر زنان در تمام عرصه‌ها دارد.

 . به گزارش دخت ایران و براساس آخرین آمار سازمان یونسکو، در جهان ۷۹میلیون نفر بزرگسال، فاقد مهارت‌های اولیه سوادآموزی‌اند و از هر سه نفر بی‌سواد، دو نفر از آنها زن هستند. بیش از ۶۷میلیون کودک در رده سنی ابتدایی هنوز وارد مدرسه نشده‌اند و ۷۲میلیون نوجوان در سنین پایین‌تر از مدارس متوسطه نیز از حق هرگونه آموزش بی‌بهره‌اند.

 

ایران از نظر شاخص سواد در رتبه ۸۶ قرار دارد

سوادآموزی و مبارزه با بی‌سوادی و آموزش و پرورش کودکان و بزرگسالان بی‌سواد در ایران نیز سال‌هاست که موضوع اساسی برنامه‌های مختلف بوده و دولت‌های وقت آموزش سواد را یکی از اولویت‌های برنامه‌های توسعه ملی خود اعلام کرده‌اند. آموختن علم در فرهنگ اسلامی ما نیز ریشه‌های قوی و محکمی دارد و به طرق مختلف بر آموزش و کسب آن تأکید شده است. ایران از نظر شاخص سواد در بین ۱۳۶ کشور رتبه ۸۶ را به خود اختصاص داده است.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 561
جمعه 23 آبان 1393 :: 10:48


وبر، ماکس، 1384، اقتصاد و جامعه، ترجمه عباس منوچهری، مهرداد ترابی نژاد، مصطفی عماد زاده، چاپ اول، انتشارات سمت، 580 صفحه
ماکس وبر (1864-1920) از نادرترین اندیشمندان سده های اخیر است. ولی دارای گستره دید و ژرفای تعمق منحصر به فردی است. علاوه بر جایگاه خاصی که در میان اندیشمندان جامعه شناسی دارد، اکنون نیز که مباحث فرامدرنیته اهمیت ویژه ای یافته است، حضور آراء وی بسیار بارز است. برای مثال، میشل فوکو در مباحث خود درباره غلبه عقلانیت ابزاری بر جامعه مدرن، از وبر بهره های فراوان برده اند. چنین تاثیرهایی به خوبی بیانگر این واقعیت است که همانند پایان قرن نوزده، اواخر قرن بیستم نیز شاهد جایگاه ویژه اندیشه اجتماعی وبر است.
آثار وبر

آثار وبر را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد: یکی سیر تقویمی و دیگری از نظر محتوایی.
از نظر سیر تقویمی:
انتشار آثار وبر در سال 1891 آغاز شد. در این سال وی مقاله ای با عنوان "تاریخ کشاورزی روم" نوشت. سپس در سال 1894 مقاله "گرایشهای موجود در تحول وضعیت کارگران روستایی شرق آلمان" را به اتمام رسانید. در سال 1903 در مقاله ای با عنوان "روشه، کنیس و مسئله غیر عقلانیت" به نقد آراء این دو دانشمند همت گماشت. این اولین مقاله از سلسله مقالات روش شناسی وبر بود. در سال 1904 مقاله "عینیت در علوم اجتماعی و سیاست اجتماعی" و همچنین بخش اول "اخلاق پروتستان و روحیه سرمایه داری" را منتشر کرد. در سال 1905 بخش دیگر کتاب فوق را نوشت و یک سال بعد سه مقاله با نامهای "مطالعات انتقادی درباره منطق علوم فرهنگی"، "وضعیت دموکراسی بورژوازی در روسیه" و "تحول روسیه به سوی حکومت مشروطه" را منتشر کرد.

در نگاه اقتصادی می توان گفت سواد تاثیر بسیار بالایی در اقتصاد جامعه دارد




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : سواد آموزی،اقتصاد،فرهنگ،تحول فرهنگی،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 377
پنجشنبه 22 آبان 1393 :: 6:33


 




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 349
چهارشنبه 21 آبان 1393 :: 19:07


وب سایت خبری تحلیلی فایندز - سازمان یونسکو در سال ۱۹۶۶ روز ۸ سپتامبر را به عنوان روز جهانی مبارزه با بیسوادی اعلام کرد. شمار بیسوادان در جهان ۷۷۴ میلیون نفر برآورد می‌شود. حدود یکصد خط الفبایی در سراسر جهان وجود دارد.

 علایم بیشمار

نخستین شواهد از پیشینه‌ی خط در چین علایمی است که بر پوست گاومیش‌های شخم‌زن حک شده است. این شواهد به ۱۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. خط چینی امروزه حدود ۵۰ هزار علامت یا کاراکتر را در برمی‌گیرد. آشنایی با ۳۵۰۰ کاراکتر برای خواندن ۹۸ درصد از متنی معمولی کافی است. کودکان دبستانی در چین برای آموختن این کاراکترها به چندین سال زمان نیاز دارند.

                                                 شکلک های محدثه




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 544
سه شنبه 20 آبان 1393 :: 23:14


مدیر فرهنگی کمیته امداد مازندران خبر داد
آموزش 91 مددجوی کمیته امداد مازندران در طرح سوادآموزی
مدیر فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: 91 نفر از مددجویان این نهاد در طرح سوادآموزی در حال آموزش هستند.

                                                   




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : سواد،کمیته امداد،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 437
سه شنبه 20 آبان 1393 :: 22:47
همایش مدیران و رابطین سواد آموزی مدارس ناحیه 2 آموزش و پرورش قم 20/08/93 
همایش مدیران و رابطین سواد آموزی مدارس ناحیه 2 آموزش و پرورش قم، در راستای شتاب بخشیدن به طرح آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان در محل آن ناحیه برگزار گردید.

یزد :نشست مشترک معاون سوادآموزی استان با مدیرکل صداوسیمابرگزارشد 20/08/93 
مدیرکل صداوسیما استان نیز با اشاره به موفقیت ها و پیشتازی های علمی استان یزد برضرورت ریشه کنی کامل بی سوادی دردارالعباده ودارالعلم یزد تاکید کرد وافزود: صداوسیما آمادگی داردبرنامه های مختلفی را دراین زمینه تهیه وپخش نماید.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت : 20/08/93 
آموزش دهندگان سوادآموزی، از زحمت کشان عرصه آموزشی و پرورشی کشور هستند.

 




نوع مطلب :
برچسب ها : سواد،اموزش وپرورش،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 567
سه شنبه 20 آبان 1393 :: 22:35
( کل صفحات : 32 ) صفحه شماره صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ...31 32 صفحه بعد


پیوند روزانه
پيوندها
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان سواد آموزی بر پایه اقتصاد وفرهنگ وآدرس http://savadiran.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 440
  • کل نظرات ارسالی : 129
  • تعداد کل کاربران : 0
  • بازدید امروز : 226
  • بازدید دیروز : 523
  • بازدید هفته : 1,866
  • بازدید این ماه : 5,311
  • بازدید سال : 55,999
  • بازدید کل : 562,179