سواد آموزی وپرسش مهر در سال جهش تولید تولید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سایت سواد اموزی در سال جهش تولید و پرسش مهر21
پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آیدی یاهو مدیر
نظرسنجی
علم بهتر است یا ثروت




در دیدگاه اجتماعی سازی زبان سواد آموزی مفهومی اجتماعی با خاستگاهی اجتماعی است و در بافتار اجتماعی افراد و در طی کنش های روزمره آن ها با یکدیگر شکل می گیرد. مطالعه قوم نگاری شرلی برایس هیت با کتاب "شیوه هایی با کلمات" (1983) از جمله مطالعات اولیه انسان شناسی در حوزه سواد بوده و تعریفی نوین از سواد و فرآیندهای آن را ارائه داده است. مقاله حاضر مروری دارد بر مطالعه قوم نگاری هیث که فرآیند های شکل گیری خواندن و نوشتن را در بستری از مشاهدات روزمره و قوم نگارانه فعالیت ها و کنش های افراد در سایه عوامل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی سواد تبیین کرده است. در این دیدگاه، سواد دیگر تنها توانایی خواندن و نوشتن و یا ابزار آن نیست بلکه خود مرکز تحول اجتماعی و بازتولید فرهنگی و فراتر از آن لنزی است که می توان با کمک آن ارتباطات اجتماعی، ارزش ها، عادتواره ها، و هویت های یک اجتماع و نقش دانش و قدرت را در الگوهای کنش میان افراد  شناخت. از آن زمان تا کنون مطالعات اجتماعی سازی سواد حوزه های مختلف و گسترده ای از قبیل آموزش زبان خارجی، آموزش زبان دوم، تهیه و تدوین مطاللب درسی و بسیاری  حوزه های دیگر در تعلیم و تربیت را در برگرفته است.تا صحبت از سواد و سوادآموزی به میان می آید، گزاره هایی متحدالشکل، تصاویری منسجم، و یا تعاریفی همگن از سواد آموزی، و یادگیری زبان در قالب خواندن و نوشتن با گرایش به فعالیت های خواندن و نوشتن مدرسه ای مطرح می شود. سواد در معنای اولیه خود یعنی توانایی خواندن و نوشتن پیشینه بسیار قدیمی دارد تا آنجا که جوامع انسانی را به دلیل داشتن رسم الخط و یا فقدان آن با سواد و یا بی سواد تلقی می شدند. چنین معنای به ظاهر "روشن" و "فنی" از سواد، به طور ضمنی خواستگاه شکل گیری آن را در افراد قرار می دهد تا در سطح جوامع و بدین ترتیب راه هایی گوناگونی را که سواد با زیربنای اجتماعی و فرهنگی و شکل گیری قدرت در روابط انسانی مرتبط است را نادیده می گیرد (جی 2004). بدین ترتیب، معنای سواد به عنوان مفهومی جداگانه و بی ارتباط به بافتارهای فرهنگی اجتماعی و در حوزه مطالعات و تحقیقات آموزشی بی ارتباط با انسان شناسی زبان شناختی و انسان شناسی فرهنگی و تنها محدود به حوزه خواندن و نوشتن مدرسه ای قلمداد می شود.

                                           




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 507
سه شنبه 20 آبان 1393 :: 5:04


روزی که پرسید چرا را به یاد دارید؟ و مهمتر پاسخی که دریافت کردید. میپرسیم اما با پاسخهایی که دریافت میکنیم یاد میگیریم که بهتر است نپرسیم. میشنویم و در حالی که میدانیم اشتباه است می گذریم، زیرا آموخته ایم که نباید پرسید و نباید انتقاد کرد. دیگر این روزها کسی یاد نمی گیرد. تمایلی ندارد که بیاموزد. آخر همه، همه چیز را میدانیم ونیازی نیست که بیاموزیم. میدانیم، درحالی که نمیدانیم.

                             شکلک های محدثه




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 508
دوشنبه 19 آبان 1393 :: 18:04


تغییر شغل، گاهی مستلزم یادگیری مهارت ها و فنون جدید یا روزآمد کردن آنهاست.

تغییر شغل، گاهی مستلزم یادگیری مهارت ها و فنون جدید یا روزآمد کردن آنهاست. بسیاری از مهارت ها هم قابل انتقال است و لزومی به یادگیری مهارت های جدید نیست.

تغییر شغل، گاهی مستلزم یادگیری مهارت ها و فنون جدید یا روزآمد کردن آنهاست. همان طور که در شماره پیش گفتیم بسیاری از مهارت ها قابل انتقال است و به عبارت دیگر شما می توانید از بسیاری مهارت های فعلی تان در شغلی جدید استفاده کنید و لزومی به یادگیری مهارت های جدید در خود نبینید.

با این حال، گاهی برخی مشاغل، اگرچه وابسته به یکدیگر هستند، اما مهارت های خاص خود را می طلبند؛ به عنوان مثال معلمی، شغلی است که فرد باید به اصول تدریس، اداره کردن کلاس، فن بیان و... تسلط داشته باشد، اما تدریس در مقطع ابتدایی با تدریس در مقطع دبیرستان تفاوت هایی دارد که باعث می شود آموزگاران هر دو مقطع، توانایی های خاص خود را داشته باشند.

                                                     شکلک های محدثه




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : یادگیری وکاریابی،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 418
دوشنبه 19 آبان 1393 :: 17:48


راهنمای آنلاین برای تازه واردین به جزیره پرنس ادوارد ، کانادا

سواد آموزی و ارتقاء آموزشی

 

در جزیره پرنس ادوارد، امکانات آموزشی برای ساکنان بزرگسالی که به هر دلیلی دبیرستان را تمام نکرده اند و یا در خواندن و نوشتن دچار مشکل هستند، وجود دارد.

فرصت هایی نیز برای بزرگسالانی که دبیرستان را به پایان رسانده اند و مایلند تا آموزش عالی خود را نیز پی بگیرند وجود دارد. این فرصت برای افرادی مناسب است که قبل از ثبت نام در برنامه های منظم آموزش عالی، می خواهند در موضوعات خاصی دانش خود را ارتقاء دهند.

 




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : مهارت های سواد آموزی،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 425
دوشنبه 19 آبان 1393 :: 17:41


آموزش و پرورش با قرار گرفتن در عرصه تحولات پرشتاب جهان امروز، دستخوش تغییرات وسیعی شده است. لازمه ماندگاری در این عصر توجه به کیفیت نظام آموزشی است.                                       شکلک های محدثه                    

 




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : یادگیری وسوادآموزی،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 538
دوشنبه 19 آبان 1393 :: 17:36
زمان ثبت نام دوره انتقال تا پایان آبانماه سال جاری تمدید گردید .
 

مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان

باسلام و احترام

                با صلوات بر محمد و آل محمد ، پیرو در خواست استانها و به منظور تسهیل در اجرای برنامه ها و ایجاد زمینه لازم برای تحقق حجم ابلاغی در دوره انتقال، به این وسیله با استناد تبصره ماده 25 آئین نامه آموزشی، زمان ثبت نام این دوره تا پایان آبان ماه سال جاری تمدید می شود.

علی باقر زاده

معاون وزیر و رئیس سازمان

  فایل ضمیمه

 




نوع مطلب :
برچسب ها : ثبت نام،سواد آموزان،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 374
دوشنبه 19 آبان 1393 :: 17:24


18/8/93
تفاهم نامه همکاری میان نهضت سوادآموزی و مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی و خانواده استان سمنان امضا شد.به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ، با عنایت به ابلاغ طرح باسوادی اولیای بی سواد دانش آموزان در گروه سنی 10 الی 49 ساله از سوی مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و بهره گیری از قابلیت ها و توانمندی های مدارس آموزش از راه دور و همچنین اجرایی شدن شیوه نامه اجرای طرح باسوادی اولیای دانش آموزان در مدارس آموزش از راه دور صادره از سوی ریاست محترم سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده، اولین جلسه کمیته اجرایی در همین راستا تشکیل شد.

                                       

 




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 392
یکشنبه 18 آبان 1393 :: 22:53


معاون سوادآموزی شهر تهران، از اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای سرعت بخشی به امر سوادآموزی خبر داد.           

                                                        




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 369
یکشنبه 18 آبان 1393 :: 20:47


داستان نویس، پژوهشگر فرهنگ عامه، و تاریخ نگار اجتماعی معاصر- 6 آذر 1378ش نوشته علی بلوکباشی
جعفر شهری که خود را شَعر باف، شَعری باف و شهری باف نیز نامیده است (گزنه، 332، نیز نک: امضای او روی برخی کتاب هایش)، در آستانۀ جنگ جهانی اول (1914م) در محلۀ عودلاجان تهران و در خانواده ای تنگدست به دنیا آمد. پدر شهری مردی خشن، تند خو، کینه توز، <--break->ستمگر، خود خواه، ریاکار، دروغگو، زن باره و سراسرعیب و پستی بود که در کودکیِ او از مادرش جدا شد و آنها را بی سرپرست گذاشت. شهری خاطرات بسیار بد و رنج آوری از پدر و شو هر مادرش که پس از پدر اسیر او شد، در برخی آثارش، به ویژه درگزنه، داستان زندگی نگاشت خود، نقل        می کند. در بارۀ پدرش می نویسد: « پهلوان پنبه ای»  بود که « فقط زورش به ضعیف می رسید. پدری که از بزرگی و سرپرستی فقط تنبیه و توبیخ و زجر و شکنجه را آموخته بود، و سرپرستی که از خواجگی تنها کینه توزی و انتقام را یاد گرفته بود... یک خال سفید در افعالش نبود و یک محبت و اغماض به خانواده نمی نمود و توقع داشت که همه هم از دل و جان دوستش داشته باشند...یقۀ زن مردم، یعنی دختر خوانده اش را گرفته بود و می خواست دست مریزادش بگویند. اگر چه پدرم بود، لیکن ابلهی بود که تالی او مگر مادرش، یعنی جده ام را معرفی نمایم»  ( گزنه،268). از مادرش به نیکی یاد می کند و او را زنی فهیم، ملایم، مهربان و با روحیه ای سازگار می شناساند و می گوید: « تا زنده باشم از پدرم دل آزرده می باشم و به مادرم رحمت    می فرستم که از آن نیش ها چشیده و از این نوش ها خورده ام» (همان،269).




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 615
یکشنبه 18 آبان 1393 :: 6:19



خاطره‌ای از حجت الاسلام قرائتی 2

ارزش سوادآموزى

با مادرى که در کلاس نهضت سوادآموزى شرکت کرده بود مصاحبه کردند که علّت آمدن شما به کلاس چه بود؟

با مادرى که در کلاس نهضت سوادآموزى شرکت کرده بود مصاحبه کردند که علّت آمدن شما به کلاس چه بود؟ گفت: پسرم از جبهه نامه نوشته که من در جبهه ها صدامیان را بیرون مى کنم، تو هم در شهر دیو جهل و بی‌سوادی را بیرون کن. زبان حال او این بود که من اسلحه دست مى گیرم، شما هم قلم بدست بگیرید. من جبهه مى روم،شما سرکلاس بروید. من دشمن امروز را بیرون مى کنم، شما جهل را که دشمن قدیمى است بیرون کنید.




نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 432
شنبه 17 آبان 1393 :: 16:18


 

بنابر اعلام اداره آمار و اطلاعات عربستان سعودی،‌ زنان 60 درصد از جمعیت بی‌سوادان این کشور را تشکیل می‌دهند.

به گزارش سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق مطالعات انجام شده از سوی اداره مرکزی آمار و اطلاعات عربستان سعودی، حدود 730 هزار زن در این کشور سواد خواندن و نوشتن ندارند. این در حالیست که تعداد مردان بی‌سواد این کشور بیش از 426 هزار نفر برآورد شده است.

                             




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : عربستان ،زن، بیسواد،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 514
شنبه 17 آبان 1393 :: 16:02


فارس،حمیدرضا آذری با اشاره به وجود پنج هزار کودک بازمانده از تحصیل در گروه سنی 10-6 سال گفت:باید زمینه را برای جذب تمامی کودکان بازمانده از تحصیل فراهم نماییم.

شکلک های محدثه




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : اموزش وپرورش،سواد،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 415
شنبه 17 آبان 1393 :: 13:13


یعقوب احمدی

امان اللهی بهاروند، سکندر، 1360، کوچ نشینی در ایران، تهران:بنگاه ترجمه و نشر کتاب
انگیزه ی نویسنده ارائه ی تصویری از وضع اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی کوچ نشینان و همچنین بررسی چگونگی بحران کوچ نشینی است . با توجه به این که زندگی کوچ نشینی در ایران سابقه ای کهن دارد و کوچ نشینان همیشه نقش مهمی در تاریخ این مملکت داشته اند و آن گونه که باید و شاید شناخته نشده اند ، نویسنده دست به تألیف کتاب زده است این کتاب از یک پیشگفتار و سیزده فصل تشکیل شده است .




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها : سواد ،کوچ،

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 765
جمعه 16 آبان 1393 :: 15:11


         برای دیدن کلیپ سال اقتصلد وفرهنگ روئ آدرس زیر کلیک نمایید

 

http://www.aparat.com/v/o3d9O




نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 370
جمعه 16 آبان 1393 :: 14:11
( کل صفحات : 32 ) صفحه شماره صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ...31 32 صفحه بعد


پیوند روزانه
پيوندها
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان سواد آموزی بر پایه اقتصاد وفرهنگ وآدرس http://savadiran.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 440
  • کل نظرات ارسالی : 129
  • تعداد کل کاربران : 0
  • بازدید امروز : 174
  • بازدید دیروز : 523
  • بازدید هفته : 1,814
  • بازدید این ماه : 5,259
  • بازدید سال : 55,947
  • بازدید کل : 562,127