سواد آموزی وپرسش مهر در سال جهش تولید تولید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سایت سواد اموزی در سال جهش تولید و پرسش مهر21
پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آیدی یاهو مدیر
نظرسنجی
علم بهتر است یا ثروت




تا نروی نمی دانی در کوچه پس کوچه های فقیر شهر در پایتختی که بعضی از مردمش در رفاهی کم نظیر زندگی می کنند، آدم هایی هستند که برای تغییر سرنوشتشان می جنگند. تا نروی و در یکی از محلات قدیمی تهران که حالا بیشتر محل تجمع اتباع خارجی و ایرانی های مهاجر است، کوچه به کوچه با دلهره از زیر دالان های طاق دار نگذری، نمی دانی مردم محروم و رنج کشیده حتی اگر در پایتخت هم باشند باز دنباله رنجشان را می گیرند و پیش می روند.

 

تا نروی و در یکی از کلاس های نهضت سوادآموزی در ساختمان قدیمی و دخمه مانند حاضر نشوی نمی دانی رنج بی سوادی تا چه حد عمیق است و رنج دیده ها برای تسکین درد عقب ماندگی شان چطور به درس و کتاب چنگ می زنند.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 413
چهارشنبه 23 مهر 1393 :: 21:07


امروزه مفهوم سواد تنها در توانایی خواندن و نوشتن نیست. سواد عصر جدید شامل سواد رایانه ای، سواد فناوری، سواد اطلاعاتی... و سوادهای مهم دیگری است. تاثیر اینترنت و دیگر اشکال IT به گونه ای است که ماهیت سواد دائماً نیاز به تعریف مجدد دارد. همگام با ورود جوامع به محیط های اطلاعاتی دیجیتال، سواد اطلاعاتی به طرز روزافزونی به عنوان یک اولویت جهانی مطرح می گردد. برای رسیدن به مفاهیم قابل درک در رابطه با سواد اطلاعاتی برداشتها و نظرات دیگران را در یک نگاه اجمالی مرور خواهیم کرد تا بتوانیم هرچه بهتر از این دانش روز بهره مند شویم.

در فرهنگ کتابداری سواد اطلاعاتی این گونه تعریف شده است: آگاهی از قابلیت های محاسباتی و توانایی تشخیص و بیان روشن مسائلی که به کمک فناوری رایانه ای قابل حل هستند. این آگاهی شامل برنامه ریزی برای رایانه نمی شود.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 679
چهارشنبه 23 مهر 1393 :: 21:00


تضمین سطح بالایی از سواد خواندن و نوشتن تبدیل به اولویت بسیاری از دولت ها در سراسر دنیا شده است. ولی آنچه اغلب فراموش می شود این است که بیش از یک نوع سواد وجود دارد و همه آنها در تحصیلات رسمی کسب نمی شوند. در اینجا به انواع سواد اشاره می کنیم.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 407
چهارشنبه 23 مهر 1393 :: 20:44


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از سازمان بهزیستی کشور، همایون هاشمی افزود: هماهنگی های لازم در این خصوص صورت گرفته و پس از شناسایی، تسهیلات لازم در این بخش ارائه می شود.

وی با بیان اینکه اکنون 192 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، تصریح کرد، از این تعداد تنها 9 درصد بی سواد هستند که قرار است با هماهنگی نهضت سواد آموزی باسواد شوند.

پیش از این حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» رییس ستاد اقامه نماز گفته بود بی سوادی در کشور از 50 درصد به 10 درصد رسیده است و در نظر داریم از اطلاعات سازمان بهزیستی برای پیدا کردن و کمک کردن به این افراد بی سواد کمک بگیریم.

رییس سازمان بهزیستی کشور یکی از موضوعات مورد توجه سازمان را تولید و تدوین بسته های آموزشی منطبق با آموزه های دینی برای مهدهای کودک برشمرد و یادآور شد: محتوای دینی تولیدی تاکنون مورد تایید علما بوده است.

www.yjc.i




نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 414
چهارشنبه 23 مهر 1393 :: 10:41


علی باقرزاده، رئیس نهضت سواد آموزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراندرخصوص نقش سواد و سواد آموزی در کاهش گرایش جوانان به دخانیات گفت: سوء مصرف مواد دخانی تابعی از میزان آگاهی مردم به پیامدهای مصرف این گونه مواد است. تحقیقات نشان می‌دهد آن‌هایی که کم سواد یا بی‌سواد هستند ابتلا به سوء مصرف مواد دخانی وحتی مواد مخدر در آن‌ها بالا است به طوری که در یک پژوهش که فرهنگستان علوم پزشکی انجام داده است نشان می‌دهد 90 درصد از بیسوادان سابقه‌ سوء مصرف مواد مخدر و دخانیات را دارند بنابراین ارتقای آگاهی‌های عمومی مردم ایجاد بصیرت و دانش در ارتباط با انواع مواد مخدر و همچنین پیامدهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و ... سوء مصرف مواد مخدر می‌تواند در کنترل گرایش افراد به این مواد موثر باشد. 




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 368
چهارشنبه 23 مهر 1393 :: 10:35


 

ساختار آموزشي

قسمت مهم ديگر برنامه تحصيلات سعودي ، آموزش بزرگسالان است . نشانة تعهد دولت سعودي به محو بي سوادي ، پايه ريزي تعداد زيادي از مراكز تحصيل بزرگسالان است.درمناطق دور افتادة روستايي دولت دوره هاي آموزشي ـ تحصيلي برگزار مي نمايد.ميزان بي سوادي در پادشاهي سعودي براي مردان نود درصد و 2/70 درصد براي زنان است . وزارت تحصيلات عربستان اكنون مراكز آموزش بزرگسالان براي مردان در سنين سطوح مختلف تاسيس نموده است.سيستم آموزشي در پادشاهي عربستان اصل فراهم نمودن شرايط آموزشي در هر زمان را اجرا مي‌كند . بنا براين سيستم آموزشي خاصي براي آموزش در هر زمان بوجود آمده در اين چهار چوب موسسات ذيل ايجاد گرديده است :

الف) مراكز سواد آموزي كه بدون محدويت سني دانش آموزان را مي‌پذيرند . طول مدت تحصيلي در اين مراكز سه سال است ، اولين سال تحصيلي آموزش بزرگسالان برابر با دومين سال تحصيلي آموزش ابتدايي است . دومين سال برابر كلاس چهارم و سومين سال برابر كلاس ششم آموزش ابتدايي است.درمبارزه با بيسوادي ، دستگاههاي آموزشي يك رشته برنامه‌هاي سواد آموزي تابستاني درمناطقي كه دور از تراكم مدرسه‌اي هستند را به مورد اجرا گذارده اند.

ب) كلاس‌هاي شبانه ويزه مردان  وكلاسهاي روزانه ويزه زنان شانس گذراندن امتحان نهايي براي مرحله مياني يا مرحله متوسطه رادرست مانند دانش آموزان مدارس رسمي براي بزرگسالان فراهم مي‌سازند.

تلاشهاي نهضت سواد آموزي درعربستان سعودي طي سالهاي اخير در اين زمينه مهم موفقيت آميز بوده است .

سياستهاي آموزشي




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 463
چهارشنبه 23 مهر 1393 :: 8:31



آموزش بزرگسالان

تاريخچة

باوجودي كه آموزش بزرگسالان در كشور اسپانيا در گذشته نيز مورد توجه بوده است‌، اما طي دورة دومين جمهوري از رشد جدي برخوردار گرديد. به نحوي‌كه در سال1970 به‌عنوان نوع آموزش‌ جهت  مبارزه با بي‌سوادي معرفي گرديد. در سال1950 كميتة مبارزه با بي‌سوادي ( Junta Contra e1 Analfababetismo) ايجاد گرديد. و به سازمان دهي آموزش بزرگسالان در طول 4 سال مشتمل بر  آموزش مقدماتي بي‌سوادي و آموزش افراد كم‌سواد و نوسواد مبادرت نمود. به واسطه غني سازي فرهنگي، و آموزش حرفه‌اي طي سال1960، نيازهاي نشأت گرفته از رشد اقتصادي اسپانيا به ايجاد چالش‌هاي قانوني در آموزش‌هاي منجر گرديد. در اين راستا برنامه‌هاي آموزش‌حرفه‌اي ويژه كارگران و كادر حوزه فني طراحي گرديد. و در سال 1964 به اجراء در آمد.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 585
چهارشنبه 23 مهر 1393 :: 8:22


مقدمه

آموزش و پرورش از مهمترين ارکان توسعه پايدار و به ويژه توسعه انساني می باشد. مبارزه با بی سوادی و كم سوادي وگسترش سواد و آموزش در کشورهای اسلامی از جمله سياست ها جهت دستيابی به توسعه اقتصادی و انساني در چند دهه گذشته بوده است. ارائه چشم اندازی روشن از وضع توسعه انسانی در کشورهای اسلامی، به علت تعداد زياد اين کشورها، پراکندگی جغرافيايي آن ها و ساختارهای جمعيتی متنوعشان کاری دشوار است. جهان اسلام در زمينه توسعه انسانی به سه سطح، با توسعه انسانی بالا، متوسط و پايين دسته بندی شده است. بيشتر کشورهای اسلامی در گروه های پايين و متوسط قرار می گيرند، به گونه ای که در ميان 57 کشور جهان با سطح توسعه انسانی بالا تنها 5 کشور اسلامی(بحرين، قطر، عربستان، کويت و امارات متحده عربی)، در ميان 86 کشور با سطح توسعه انسانی متوسط 24 کشور اسلامی و در ميان 30 کشور با سطح توسعه انسانی پايين 15 کشور اسلامی هستند(سازمان ملل متحد، 2005). ملاک اسلامی بودن کشورها عضويت در سازمان کنفرانس اسلامی بوده است و از ديد سازمان کنفرانس اسلامی، هرگاه جمعيت مسلمان يک کشور بالاتر از 50% باشد آن کشور اسلامی شناخته می شود(سازمان کنفرانس اسلامی، 1373). يکی از مهمترين شاخص های توسعه انسانی، علاوه بر شاخص هايي چون اميد به زندگی، توليد ناخالص داخلی، شاخص فقر انسانی و شاخص برابری انساني و اجتماعی مردان و زنان، آموزش و درصد باسوادی بزرگسالان است، که متأسفانه در کشورهای اسلامی اين شاخص پايين است. در اين کشورها نزديک به 40 درصد از افراد گروه سنی 19-5 سال به مدرسه می روند؛ اين درحالی است که در کشورهای پيشرفته اين رقم به بيش از 75 درصد می رسد(منشی زاده، 1378). رشد بالای جمعيت و كم توانی کشورهای اسلامی در توسعه اقتصادی و فراهم سازی منابع کافی، از جمله دلايل رشد بی سوادی و کم سوادی در اين کشورها در طول دو دهه گذشته بوده است.




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 433
چهارشنبه 23 مهر 1393 :: 7:19


ساختارآموزش بزرگسالان

آموزش بزرگسالان زير نظر دبيرخانه عمومي آموزش بزرگسالان و وزارت آموزش ملي و امور ديني مي باشند و هدف آن اجراي آموزشهاي مادام العمر ، ايجاد فرصتهاي برابر براي همه شهروندان و يوناني تبارهاي پراكنده در ساير كشورها براي ياد گيري با همكاري وزارت كار ، وزارت رفاه و بهداشت ، سازمان بيمه هاي اجتماعي و حكومتهاي محلي .

سياستهاي آموزش بزرگسالان :

·       ترويج يادگيري مادام العمر با توجه به الهام گيري از تجربه ساير كشورهاي اروپائي .

·       تصويب قوانين مدون براي تقويت و توسعه آموزش بزرگسالان .

·       تقويت  نقش بيشتر دبير خانه عمومي آموزش بزرگسالان .

·       تنظيم انواع مختلف و شكلهاي گوناگون از آموزش مادام العمر براي ارائه مهارتهاي حرفه اي به بزرگسالان .

 




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 609
سه شنبه 22 مهر 1393 :: 17:18


 

ساختار آموزشي > آموزش بزرگسالان


آموزش بزرگسالان

ازجمله مهمترين مراکزآموزش بزرگسالان روسيه ميتوان از90انستيتوي آموزش مهارتهاي شغلي تحت مسئوليت فدراسيون نام برد.علاوه بر اين،3انستيتوي آموزش پايه شغلي تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش فعاليت دارند.




نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 365
سه شنبه 22 مهر 1393 :: 17:12


بسمه تعالي

 

 

 

عنوان :مطالعه تطبيقي نظام اموزشي كشور ژاپن

 

 

تير ماه سال 1389

     فهرست مطالب

عنوان

صفحه

نظام سياسي،اقتصادي،فرهنگي،جمعيت ،زبان

3-2

نظام آموزشي

8-4

ساختار آموزشي بزرگسالان - سوادآموزي

9-8

اصول و اهداف آموزشي

10

سياستها و استراتژيهاي آموزشي

10

ساختار نظام آموزشي

14-11

بسيج اجتماعي و همكاريهاي بين المللي

16-15

نتيجه گيري

33-17

يافته ها

38-34

منابع

38

     

 




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 1
تعداد بازدید مطلب : 699
سه شنبه 22 مهر 1393 :: 13:51


پروژه‌ی سواد آموزی بومی کار مشترکی است بین موسسه صنعت کتاب استرالیا و بنیاد خیریه فرد هالوز.

بنیاد خیریه فردهالوز از طریق همکاری نزدیک با انجمن کتابفروشان و انجمن ناشران استرالیا به خریداری و ارسال کتاب و دیگر موارد آموزشی فرهنگی مناسب به مناطق دورافتاده می پردازد. بومیان این مناطق موارد آموزشی را از روی فهرست ها و نمونه کتاب‌های تهیه شده توسط انجمن کتابفروشان استرالیا انتخاب کرده و سفارش می دهند. کارکنان سازمان خیریه فرد ها لوز به تعیین دیگر نیازهای آموزشی نیز می پردازند. کتاب‌ها و مواد خواندنی با هدف افزایش میزان منابع آموزشی و خواندن به مدرسه ها، کتابخانه ها و مراکز آموزش ابتدایی مانند مهد‌کودک‌ها، مراکز زنان و دیگر موسسات تعیین شده فرستاده می‌شوند. 




ادامه مطلب ...

نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 464
سه شنبه 22 مهر 1393 :: 11:42


بینندگان محترم جهت دریافت فایل بر روی آدرس کلیک نمایید

 

http://lmoiran.medu.ir/lmoiran/lmoiranDocs/adverties/%D9%88%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%AF.docx




نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 631
سه شنبه 22 مهر 1393 :: 8:13


                                                                                                 

            برای دریافت بر روی گزینه زیر کلیک نمایید

                                                                         ftp://10.30.170.35/books.pdf.92.rar




نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 441
سه شنبه 22 مهر 1393 :: 8:02
( کل صفحات : 32 ) صفحه شماره صفحه قبل 1 2...14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 صفحه بعد


پیوند روزانه
پيوندها
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان سواد آموزی بر پایه اقتصاد وفرهنگ وآدرس http://savadiran.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 440
  • کل نظرات ارسالی : 129
  • تعداد کل کاربران : 0
  • بازدید امروز : 46
  • بازدید دیروز : 523
  • بازدید هفته : 1,686
  • بازدید این ماه : 5,131
  • بازدید سال : 55,819
  • بازدید کل : 561,999