سواد آموزی وپرسش مهر در سال جهش تولید تولید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سایت سواد اموزی در سال جهش تولید و پرسش مهر21
پروفایل مدير وبلاگ
ورود کاربران
رمز عبو را فراموش کرده ام
خبرنامه

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آیدی یاهو مدیر
نظرسنجی
علم بهتر است یا ثروت




رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس از وجود 10 میلیون بی‌سواد در کشور خبر داد و گفت: با توجه به این شرایط آموزش و پرورش باید ابتدا همه مسیرهای ترک تحصیل را بسته و فرد را مجبور به درس خواندن کند.

عطاء‌الله سلطانی صبور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ با مثبت ارزیابی کردن تلاش وزیر آموزش وپرورش برای اجباری کردن تحصیل رایگان تا پایان دوره متوسطه اول، افزود:‌ متاسفانه امروزه 10 میلیون از جمعیت کشور بی‌سواد هستند که این آمار نگران‌کننده‌ای برای کشور به شمار می‌رود در حالی که این تعداد بی‌سواد درخور نام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون‌شک لازم است تا یک برنامه‌ریزی دقیق برای ریشه‌کن کردن بیسوادی از سوی آموزش و پرورش به کار گرفته شود به گونه‌ای که دانش‌آموزان لازم ‌التعلیم شده و نتوانند از رفتن به مدرسه امتناع کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه بخشی از جامعه بی‌سوادی مربوط به افرادی است که از تحصیل بازمی‌مانند، یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش با اجباری کردن تحصیل برای افراد می‌تواند در از بین بردن بی‌سوادی نقش سازنده‌ای داشته باشد و بر اساس این رویکرد، افرادی که گاه به بهانه جابه‌جایی محل زندگی یا تکرار تجدید برای دروس خود از تحصیل باز می‌مانند مجبور به خواندن درس می‌شوند.

وی با انتقاد از اینکه بی‌سوادی در کشور بحرانی برای جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند در اصلی‌ترین اقدام خود ابتدا همه مسیرهای ترک تحصیل را بسته و با جلوگیری از انسداد تحصیلی، فرد را مجبور به درس خواند کند.

سلطانی‌ صبور با یادآوری صحبت‌های رئیس مجلس نسبت به بی‌سوادی در کشور، در مورد شیوع بیسوادی بین دختران و پسران، تاکید کرد: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که بی‌سوادی در پسرها بیشتر از دخترها شایع شده زیرا اغلب پسرها برای کمک خرج خانواده قید تحصیل را زده و وارد بازار کار می‌شوند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بی‌سوادی در مکان جغرافیایی مختلف متفاوت است، گفت: متاسفانه اغلب در استان‌های سیستان و بلوچستان، مناطق مرزی یا کمتر توسعه یافته پوشش تحصیلی مناسبی را شاهد نیستیم که باید برای رفع آن تلاش شود./

http://www.icana.ir/Fa/News/262032




نوع مطلب :
برچسب ها :

امتیاز : :: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 466
یکشنبه 06 مهر 1393 :: 16:02



پیوند روزانه
پيوندها
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان سواد آموزی بر پایه اقتصاد وفرهنگ وآدرس http://savadiran.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت
  • کل مطالب ارسالی : 440
  • کل نظرات ارسالی : 129
  • تعداد کل کاربران : 0
  • بازدید امروز : 98
  • بازدید دیروز : 523
  • بازدید هفته : 1,738
  • بازدید این ماه : 5,183
  • بازدید سال : 55,871
  • بازدید کل : 562,051